Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

På din hjemmeside sørger du selvfølgelig for at have tekstindhold, som er varieret. Her tænker vi ikke kun på, at indholdet skal være fordelt over flere tekstbidder, men også, at du lader ordene i teksterne forandre sig.

Der er flere grunde til, at det kan betale sig at lade det sproglige indhold udforme sig anderledes fra tekst til tekst, men hoved-essensen er, at du gør både dine læsere og Google en tjeneste.

Som hjemmeside-ejer kan man blive helt forhippet på at have en så målrettet SEO-strategi, at man glemmer, at man først og fremmest skriver til mennesker og ikke Google. Hvis ikke folk bliver hængende på din hjemmeside, så foretager de formentlig ikke den handling. En af løsningerne er at bruge synonymer, for det elsker både læserne og Google.

Blandt mange google ranking faktorer finder vi nemlig andre varianter af de samme ord. Hvis du er en ord-ekvilibrist eller gør som mange og andre og beder andre erfarne skribenter om at skrive tekstindholdet til din hjemmeside, har du formentlig en god sjat synonymer med i dit sproglige indhold.

Google vil på den måde være tilbøjelig til at give dig en bedre ranking, hvis du bruger synonymer, og dine læsere vil opleve, at du har kredset for det tekstlige indhold, så de får lyst til at blive hængende og eventuelt foretage den givne handling, som du ønsker, de skal.